تجربیات تعمیرکاران موبایل


اگر تعمیر موبایل را به فردی با تجربه و متخصص نسپارید، احتمالا به دلیل تجربه ناکافی تعمیرکار اشتباهات زیادی از جانب وی رخ می‌دهند که بعدا به گوشی شما آسیب می‌رسانند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 8 اشتباهی بپردازیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند،

همیشه باید گوشی خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار یا مراکز تعمیر موبایل قابل اعتمادی بسپارید که افرادی متخصص در آن ها حضور داشته و تعمیر گوشی موبایل را انجام دهند. در غیر این صورت مطمئن باشید حتی اگر گوشی شما از نظر ظاهری خیلی خوب به نظر برسد، مشکلاتی در دل آن نهفته خواهند بود که به تدریج خودنمایی کرده و دردسرساز می‌شوند. بنابراین انتخاب یک تعمیرکار یا مرکز تعمیر موبایل قابل اعتماد عامل بسیار مهمی است.

اشتباه اول: تخمین اشتباه زمان تعمیر موبایل
زمانی که گوشی را برای انجام تعمیر به تعمیرکاری می‌سپارید، وی یک زمان تقریبی را برای تکمیل پروسه تعمیر عنوان می‌کند. برای مثال می‌گوید تعویض  ال سی دی آیفون شما تا فردا غروب انجام می‌شود! اما در اغلب موارد این تخمین زمانی تعمیرکار اصلا درست از آب در نمی‌آید و گاها چند برابر بیشتر طول می‌کشد! تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل در این شرایط برای توجیه تاخیر به وجود آمده عموما در مورد مسائلی همچون شلوغ بودن سرشان (زیاد بودن مشتریان)، منتظر ماندن برای دریافت قطعات اورجینال از نمایندگی و غیره صحبت می‌کنند و با بهانه‌های متعدد تاخیر ایجاد شده را توجیه می‌نمایند.

اشتباه دوم: نبستن تمام پیچ ها
خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل بعد از اینکه تعمیر گوشی را انجام دادند برای بستن آن اصلا دقت لازم را صرف نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که در اغلب موارد چند پیچ بعد از تعمیر موبایل اضافه بیاید! شاید تصور کنید که این مسئله چندان حائز اهمیت نیست، اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. زمانی که پیچ های خاصی در گوش نصب نشوند، درزها و شکاف‌های ریزی مابین قطعات سخت افزاری دستگاه ایجاد می‌شود. وجود این درزها سبب می‌شود تا ورود گرد و غبار یا آب به داخلی گوشی ساده‌تر شود و گوشی در برابر این مسائل حساس‌تر شود.

این مطلب را هم پیشنهاد میکنیم
تعمیرات موبایل و مصائب آن

نبستن تمام پیچ های گوشی حتی می‌تواند منجر به افزایش پتانسیل آن در برابر شکستگی ناشی از زمین خوردن شود.

اشتباه سوم: نپرسیدن و پیدا نکردن دلیل بروز مشکل
تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل عموما فقط به فکر منافع خودشان هستند و چندان به حال مشتری فکر نمی‎‌کنند. از اینرو برایشان مهم نیست که گوشی شما دچار چه مشکلی شده باشد و قطعاتی که باید برای رفع مشکل تعویض شوند چقدر هزینه روی دست شما باقی می‌گذارند! در خیلی از موارد دیده می‌شود که حتی تعمیرکار اصلا دلیل بروز مشکل در گوشی را نمی‌پرسد و بدون هیچ توضیحی تعمیر آن را قبول می‌کند و در نهایت و بعد از تعمیر گوشی یک قیمت نجومی را عنوان می‌دارد!

در این شرایط مشتری در مقابل کار انجام شده قرار خواهد گرفت. وی از یک سو اصلا نمی‌تواند مطمئن باشد که صحبت های تعمیرکار صحت داشته و از سوی دیگر می‌بایست برای گرفتن گوشی خود هزینه درخواست شده را پرداخت کند. در خیلی از موارد هم دیده شده که تعمیرکاران اصلا مشکل اصلی گوشی را متوجه نمی‌شوند یا کلا تعمیر اشتباهی را روی گوشی انجام می‌دهند که ظرف چند روز گند آن در می‌آید!

اشتباه چهارم: به روز نبودن اطلاعات تعمیرکاران
خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل بر این باورند که تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز برای تعمیرات موبایل را در اختیار دارند و همه چیز را می‌توانند به صورت تجربی انجام دهند! اما مطمئن باشید که این باور کاملا غلط است و یک تعمیرکار مجرب باید همیشه با اینترنت و اطلاعات روز در تماس باشد و جدیدترین متدهای تعمیر گوشی‌های مدرن را از اینترنت استخراج کند. متاسفانه اغلب تعمیرکاران سنتی که بیرون فعالیت دارند، تمام کارهایشان را به صورت تجربی انجام می‌دهند و اصطلاحا خود را یک “استادکار” می‌نامند.

اکیدا توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت گوشی‌های مدرن و مدل بالای خود را به این دسته از تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل واگذار نکنید.!

اشتباه پنجم: توجه نکردن به ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب
یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند، عدم توجه به نکات ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب است! ایمنی باید همیشه شرط اولیه کار باشد. اگر به این عامل توجه نشود، نه تنها ممکن است به خود تعمیرکار آسیب وارد گردد، بلکه گوشی در حال تعمیر هم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را متحمل شود. برای هر یک از بخش های تعمیر موبایل ابزارهای خاصی تعیین شده که حتی جنس آن‌ها در حفظ ایمنی گوشی تعمیری موثر خواهد بود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران به این موضوع توجه نمی‌کنند و از هر ابزاری برای تعمیر هر یک از بخش های گوشی استفاده می‌کنند و اصلا متوجه نیستند که آن ابزار ممکن است به قطعات سخت افزاری گوشی آسیب برساند.

این مطلب را هم پیشنهاد میکنیم
عوامل تعیین هزینه تعمیرات موبایل

فراموش نکنید که اجزای گوشی از قطعات الکترونیکی بسیار حساسی تشکیل شده‌اند. بروز یک اتصال کوتاه در این قطعات می‌تواند منجر به آسیب دیدن جدی آن‌ها و حتی سوختن برد و سایر قطعات گوشی شود. متاسفانه توجه به این مسئله و ایمنی به هیچ عنوان از سوی تعمیرکاران سنتی و خیلی از مراکز تعمیر موبایل مدرن‌تر هم صورت نمی‌پذیرد. همچنین گاها در اختیار نداشتن ابزارهای مناسب هم منجر به آسیب رساندن به گوشی و کاهش کیفیت تعمیر آن خواهد شد. برای مثال مطمئنا اگر به جای ابزاری مثل آی‌اسکلک (iSclack) که برای باز کردن بدون دردسر قاب گوشی‌ها طراحی شده است، به زور آچار و پیچ گوشتی متوسل شویم، گوشی تحت فشار قرار می‌گیرد و آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌شود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل فعلی به ابزارهای مناسب تعمیر مجهز نیستند و این موضوع کیفیت تعمیر موبایل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اشتباه ششم: عدم بکارگیری قطعات با کیفیت
متاسفانه وقتی گوشی را به یک تعمیر می‌سپارید و وی گوشی شما را تعمیر می‌کند، دیگر نمی‌توانید متوجه شوید که کیفیت قطعه بکار رفته در گوشی شما تا چه اندازه خوب و قابل اعتماد است! یعنی اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم، مشتری هیچوقت متوجه نمی‌شود که کیفیت قطعه تعویضی گوشی او در چه اندازه بوده و آیا با ادعای تعمیرکار مطابقت دارد یا خیر؟! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل هم از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. یعنی قطعات نه چندان با کیفیت را در گوشی نصب می‌کنند که هزینه کمتری را برای خودشان به همراه داشته باشد، اما زمانی تحویل دادن گوشی به مشتری مدعی می‌شوند که جنس درجه یک و فول اورجینال را در گوشی بکار برده‌اند! بدین ترتیب هزینه‌ای چند برابر را از مشتری دریافت خواهند کرد و سودی کلان را به جیب می‌زنند!

این مطلب را هم پیشنهاد میکنیم
آموزش تعمیرات موبایل در تبریز

اشتباه هفتم: عیب یابی غلط
یکی از اصلی ترین عواملی که حرفه‌ای بودن یک تعمیرکار را نشان می‌دهد، توانایی وی در عیب یابی گوشی است! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل در این رابطه ضعف دارند و عموما عیب یابی درستی به عمل نیاورده و بدین صورت خسارت‌هایی را به مشتری وارد می‌کنند که البته خود مشتری هیچ‌وقت متوجه این مسائل نمی‌شود! برای مثال ممکن است شکستگی بر روی شیشه محافظ ال سی دی گوشی شما ایجاد شود و تعمیرکار با دیدن گوشی شما و یک عیب یابی غلط بگوید که تاچ و ال سی دی دستگاه نیاز به تعویض دارد، در حالی که اصلا اینطور نیست و شکستگی به وجود آمده فقط روی شیشه محافظ ال سی دی ایجاد شده است که اغلب گوشی‌های جدیدتر به آن مجهز هستند.

نهایتا بدین صورت علاوه بر اینکه مشتری تاچ و ال سی دی اورجینال و اصل گوشی خود را تعویض می‌کند، ملزم به پرداخت هزینه گزافی به عنوان قیمت تاچ و ال سی دی گوشی و دستمزد تعمیر آن هم خواهد شد،

اشتباه هشتم: آسیب زدن به برد گوشی
برد گوشی های موبایل یکی از حساس ترین م مهم ترین بخش های آن محسوب می‌شود که باید خیلی دقیق و حساب شده با آن رفتار کرد. روی برد گوشی ها کانکتورها و قطعات بسیار زیادی نصب است. کانکتور ال سی دی، کانکتور سیم آنتن، کانکتور سوکت شارژ، کانکتور دوربین اصلی و غیره همگی روی برد گوشی نصب هستند. در حین کار کردن با برد باید کمال دقت صرف شود تا آسیبی به آن وارد نشود. متاسفانه این موضوع از سوی اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل نادیده گرفته می‌شود. ایجاد یک اتصال کوتاه روی برد گوشی کافیست تا آسیب جدی به آن وارد شود.

در بسیاری از موارد رفتار نادرست با برد گوشی در کوتاه مدت اثرات خود را نشان نمی‌دهد، اما در دراز مدت منجر به بروز مشکل می‌شود.


یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک فرمت انتخاب کنید
نظر سنجی
رای دادن برای تصمیم گیری یا فهمیدن عقاید و نظرات
استوری (داستان)
شامل یک متن و تصاویر
لیست
لیست های کلاسیک
شمارش معکوس
شمارش معکوس کلاسیک اینترنت
لیست باز
آیتم خود را ارسال کنید و برای بهترین آیتم ارسالی رای گیری کنید
لیست با رتبه بندی
برای انتخاب و بالا آمدن بهترین گزینه با رای مثبت یا منفی کاربران
عکس نوشته
آپلود تصاویر برای ایجاد عکس نوشته
ویدئو
ویدئوی شما یا ویدئو از یوتیوب و ویمئو
صوت/موسیقی
کد از Soundcloud یا Mixcloud یا موسیقی انتخابی شما
تصویر
عکس یا گیف
متحرک
فرمت گیف